هدایت تحصیلی چیست؟ (قسمت پنجم)

هدایت تحصیلی چیست؟ (قسمت پنجم)

فرم شماره هفت (7) نمونه برگ شماره هفت (7) چیست؟

به شما تلفن بزنیم

این فرم شماره هفت ( 7 )  نمون برگ شماره هفت ( 7 )  ، ملاک اصلی ثبت نام دانش آموزان بوده و با توجه به نمرات پایانی دانش آموزان در پایه هفتم با ضریب یک، پایه هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه به عنوان عملکرد تحصیلی سه ساله آنها، با سایر دانش آموزان پایه نهم منطقه به تفکیک جنسیت مقایسه می شود .

  • والدین و دانش آموزان گرامی توجه داشته باشند برای ورود به رشته‌ی مورد نظر باید شروط ذیل به ترتیب محقق گردد:

اولین شرط برای ورود به رشته‌ی تحصیلی مدنظر این است که باید حد نصاب نمره لازم برای ورود به هر رشته را کسب نمود. در اینجا به حدنصاب نمره لازم برخی از رشته‌های پرطرفدار اشاره خواهیم نمود:

  • رشته تجربی : در این رشته باید دانش آموز بتواند حداقل میانگین نمره درس علوم در پایه هفتم(باضریب یک)، پایه هشتم(با ضریب یک) و پایه نهم(با ضریب سه) ۱۴ و حداقل میانگین نمره درس ریاضی در پایه هفتم(با ضریب یک)، پایه هشتم(با ضریب یک) و پایه نهم(با ضریب سه) ۱۳ را کسب نماید. این اولین شرط کسب مجوز ورود به رشته تجربی می‌باشد.
  • رشته ریاضی : در رشته ریاضی نیز حداقل میانگین نمرات سه ساله درس ریاضی ۱۴ و حداقل میانگین نمرات سه ساله درس علوم ۱۳ می‌باشد.
  • رشته انسانی : در رشته انسانی نیز حداقل میانگین نمرات سه ساله درس فارسی ۱۴، حداقل میانگین نمرات سه ساله درس مطالعات اجتماعی ۱۳ و حداقل میانگین نمرات درس عربی ۱۲ می‌باشد.

 

دکتر محمد طالبی، روانشناس بالینی بازدید: 1182 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: