جملاتی که نباید به مردان گفت

جملاتی که نباید به مردان گفت

کلمه‎ها در جملات جادو می‎کنند مراقب کلمات‎مان باشیم

به شما تلفن بزنیم

واژه‌ها و جملات کلید‎های ورود به قلب انسان‌ها هستند. افرادی که مهارت‌های کلامی خوبی دارند سریع‌تر از دیگران قادر به برقراری ارتباط هستند و همچنین مهارت‌های ارتباطی بین فردی بیشتری نسبت به دیگران دارند. کلمات مانند جادویی هستند که منجر به مسخ دیگران می‎شوند. حال فرض کنید که یک خانم مهارت ارتباط خوبی نداشته باشد و جملاتی را به کار ببرد که همسرش به جای این که از لحاظ عاطفی نزدیک‎تر شود دچار سوء‎تفاهم و یا احساس‎ خشم و غم شده و فاصله عاطفی اتفاق می‎افتد.

«در زندگی زناشویی جملاتی هستند که نباید آن‎ها را به کار برد زیرا منجر به اختلاف زندگی زناشویی می‎شود»
  • همه مرد‎ها مثل هم‎اند

زمانی که این جمله را به همسر خود می‌گویید تفاوت‌های فردی و خاص بودن همسرتان را از بین برده‌اید، درست است که مرد‎ها ویژگی‌های شخصیتی مشابهی دارند اما هر شخص تفاوت‌های شخصیتی نیز دارد و این تفاوت‌های شخصیتی است که منجر به بروز حس جذابیت و برقراری رابطه می‎شود. هر شخصی ممکن است از شنیدن این جمله که بدون در نظر گرفتن ویژگی‎های مثبت‎اش او را با سایر افراد یکی بدانید بیزار باشد و این جملات منجر به خشم در آقایان می‎شود.

  • مقایسه با دیگران

"در نظر بگیر فلان کس این کار را خیلی خوب انجام می‎دهد" و یا "زندگی فلانی را ببین، اوضاع ما چطور است حال و احوال آن‎ها چطور". تمام جملاتی که افراد تصور کنند که مورد مقایسه با دیگران قرار می‎گیرند منجر به فرو رفتن در لاک دفاعی می‎شود و در رابطه عاطفی فاصله‎گیری اتفاق می‎افتد. بهتر است به جای این که همسرتان را مورد مقایسه قرار دهید ویژگی‌های مثبتی که مد نظرتان است را به شکلی اعلام کنید تا همسرتان ترغیب شود این ویژگی‎ و خصلت مثبت را به دست بیاورد. به عنوان مثال: " این ویژگی‌هایت را خیلی دوست دارم اما دوست دارم که این مهارت (یا خصلت) را هم داشته باشی". قدر مسلّم بیان این جمله بسیار تأثیر‎گذار‎تر از مقایسه همسرتان با افراد دیگر است.

  • توصیه‎های زیاد

"اینجوری نه، اصلا خوب نیست، بهت گفتم این کار را کن، باید به این شکل انجامش بدی" و جملات شبیه به این به مردان در آن‎ها این تصور را ایجاد می‎کند که در یک گوشه‎ای از رینگ گیر افتاده‎اند و هیچ راه فراری ندارند و در ضمن هیچ یک از مهارت‎های ساده زندگی را نیز بلد نیستند. مردان در این مواقع تصور می‎کنند که تمام و کمال زیر سؤال قرار گرفته‎اند.

  • همیشه و هیچ وقت

"تو همیشه اینطوری، تو هیچ وقت منو درک نکردی" جملات شبیه به این، که با کلمات همیشه و هیچ وقت بیان می‎شود جزئی از تفکر دو قطبی است، یعنی نگاه سفید یا سیاه، صفر یا صد، دو سر طیف و رعایت نکردن حد تعادل، پس قاعدتاً تا وقتی حد تعادل رعایت نشود نگاه منصفانه‎ای وجود ندارد و این مسأله منجر به گارد‎گیری مردان و درصدد پاسخگویی برآمدن آن‎ها می‎شود.

  • دو‎پهلو و با کنایه صحبت کردن

زمانی که رک و راست صحبت نکرده و کلمات را با واژه‎های کنایه‎آمیز و دو‎پهلو به کار می‎برید، دیگر این انتظار را نباید داشته باشید که شخص تمامی محتوای صحبت‎تان را دریابد. شاید رک‎گویی و مستقیم صحبت کردن گاه گداری منجر به سوء‎تفاهم شود اما قطعا نتایج بهتری نسبت به دو‎پهلو صحبت کردن دارد.

  • بازگو کردن خاطرات عاطفی‎تان با دیگران

شاید هیچ چیز منزجر کننده‎تر از این برای افراد نباشد که شریک زندگی‎شان خاطرات عاطفی‎اش را با دیگران بازگو کند. درست است که گاهاً تصور می‎کنید که این خاطرات مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر تمام فکر و تمرکزتان نزد همسرتان است اما دید همسرتان نسبت به این قضایا اینطور نیست. این موضوع بار عاطفی منفی شدیدی در پی دارد و منجر به فاصله‎گیری عاطفی می‎شود.

چند توصیه برای مهارت گفتاری:

  • هرگز همسرتان را مقایسه نکنید
  • هرگز مردانگی‎اش را زیر سؤال نبرید
  • هرگز احساسات مردانه‎اش را تحریک نکنید
  • تلاش کنید که دو‎پهلو صحبت نکنید
  • از گفتن جملات عاشقانه به همسرتان دریغ نکنید
حمید شمسه بازدید: 1300 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: