کلینیک مشاوره قبل از ازدواج

کلینیک مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج پایه و اساس پیشرفت رابطه زوج‎ها است

به شما تلفن بزنیم

بهره‌مندی از خدمات مشاوره قبل از ازدواج، باعث می‎شود تا زن و مرد با آگاهی هر چه بیشتر و مجهز به دانش کافی در ارتباط خود با همسر آینده‎شان، به این دوره پویا و شکوفا در زندگی با آرامش بیشتری گام نهند. مشاوره قبل از ازدواج (Premarital Counseling)، نوعی مهارت است که به زوج کمک می‎کند تا برای ازدواج آماده شوند.
گرچه معمولاً زوجین با هم نزد مشاور ازدواج می‎آیند، اما مشاوره ازدواج لزوماً یک فرایند دو نفره نیست و افراد می‎توانند به تنهایی هم برای یاسخ به نگرانی‎ها و مسائل خود به مشاوره ازدواج مراجعه نمایند.
هدف از مشاوره ازدواج، آگاه‌سازی افراد در جهت شناخت ویژگی‌های خود و همسر ایده‌آل، بررسی تناسب ویژگیث‌های شخصیتی، روانی، فرهنگی، عقیدتی، خانوادگی، باورها و ارزش‎ها در طرفین ازدواج، بررسی میزان هماهنگی زوجین در مسائل عاطفی و جنسی، آموزش مهارت‎های ارتباط و حل مسئله و اختلاف نظرها، آموزش مسائل زناشویی و غنی سازی لذت‌های زندگی، ارتباط با خانواده همسر، آموزش مهارت‌های تعامل با همسر، و غیره می‎باشد. به علاوه، مشاوره قبل از ازدواج می‎تواند به زوج‎ها کمک کند تا نگرش خود را نسبت به کمک گرفتن در مواقعی که در زندگی با مشکلات رو به رو می‌شوند، تغییر دهند. این مرحله، مهم ترین مرحله‌ مشاوره ازدواج است؛ زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.

به خاطر داشته باشید که شما با ارزش‎ها، عقاید و تاریخچه‎ای از گذشته خود وارد رابطه می‎شوید که ممکن است با شریک شما هماهنگ نباشد. به علاوه، بسیاری از افراد در شرف ازدواج، اعتقاد دارند که ازدواج قرار است نیازهای اجتماعی، اقتصادی، جنسی و هیجانی آن‎ها را إرضا کند، اما همیشه به این صورت نیست. شما و شریک‎تان می‎توانید در زمان ازدواج، با صحبت کردن در مورد تفاوت‎ها و انتظارات، درک و حمایت بهتری از یکدیگر داشته باشید. مداخله زودهنگام مهم است؛ زیرا احتمال طلاق در اوایل ازدواج در بالاترین سطح خود قرار دارد. ازدواج به عنوان یک فرایند از سه مرحله آشنایی اولیه، نامزدی، و عقد تشکیل می ‎شود که هر کدام از این مراحل کارکردهای خاص خود را دارند. حذف کردن هر کدام از این مراحل می‎‌تواند افراد را از دست‎یابی به شناخت کافی در حوزه‌های خاص محروم کند. مرحله‌ آشنایی اولیه ممکن است قبل از خواستگاری یا بعد از خواستگاری به وجود بیاید. در این مرحله افراد با توجه به ملاک‌‎های خاصی تصمیم می‌گیرند که آیا تمایل به افزایش آشنایی و ورود به مرحله‌ نامزدی را دارند یا خیر.
در مواقعی که می‌خواهید ازدواج کنید و می‎خواهید مطمئن شوید آیا انتخاب درستی کرده‎اید، و یا برای ازدواج با فرد مورد نظرتان با مخالفت خانواده یا موانعی رو به رو شده‎اید ,عاشق کسی شده‎اید و خواهان ازدواج با او هستید اما نمی‎دانید این اشتیاق شما عشقی قوی است یا هوسی زودگذر؟ قصد ازدواج دارید اما نمی‎دانید آیا آمادگی لازم برای پذیرش این مسئولیت را دارید یا نه؟ قصد ازدواج دارید اما نمی‎دانید چگونه نظر فرد مقابل را جلب کنید. تمایل به ازدواج دارید اما نمی‎دانید چگونه همسری باید برگزینید و غیره، به روانشناس مراجعه کنید .

متخصصین و روانشناسان پیش از ازدواج کلینیک روانشناسی مهرپندار از افراد توانا و پرتجربه می‌‎باشند. همكاران ما با تجارب، دانش و مهمتر از همه‎چيز تعهد و ايمان كاری خويش، تمامی تلاش خود را جهت رضايت و كسب موفقيت مراجعين خواهند نمود.

 

بازدید: 988 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: