ترتیب تولد در شکل گیری شخصیت

ترتیب تولد در شکل گیری شخصیت

فرزند چندم بودن در آینده فرد تاثیرگذار است

به شما تلفن بزنیم


در شکل گیری شخصیت موارد بسیاری تأثیر‎گذار است، مانند ژنتیک، محیط، صحبت‎های اطرافیان و یکی از موارد، ترتیب تولد است.
نحوه ترتیب تولد در شکل گیری شخصیت تأثیر‎گذار است. این که فرد فرزند چندم یک خانواده است نوع رفتاری که با او می‎شود را کاملاً متفاوت می‎کند و این تفاوت‎ها در شکل گیری شخصیت تأثیر بسزایی دارد.

فرزند اول:

فرزند اول بودن سطح انتظارات از کودک را بالا می‎برد. منجر به پذیرش مسئولیت‎های متعدد می‎شود. فرزند اول خانواده معمولاً محافظه کار است و تلاش می‎کند قدرت را در دست بگیرد. آن‎ها غالباً وظیفه مراقبت از خواهر‎ها و برادر‎ها را بر عهده دارند و این مسأله منجر به مسئولیت پذیری بیشتر آن‎ها در آینده می‎شود. آن‎ها غالباً تمایل به تشکیل خانواده دارند و در این راه پیش قدم می‎شوند.

فرزند میانه:

معمولاً خواهر و برادر‎های بزرگتر جاده باز‎کن برای فرزندان میانی هستند. فرزندان میانی غالباً بلند پرواز هستند. به طور معمول خودخواه نیستند. اهداف جاه طلبانه دارند و گاه شکست‎ها آن‎ها را قوی تر می‎کند. این مسأله باعث می‎شود که دنیا را با دید منطقی تری ببینند و در مشکلات رفتار منطقی داشته باشند.

فرزند آخر:

آن‎ها معمولاً توجه بسیاری از والدین خود می‎گیرند، همین طور از خواهر و برادر‎های بزرگتر. معمولاً فرزند آخر روابط اجتماعی بسیار گرمی با دیگران دارد. ممکن است فرزند آخر وابستگی عاطفی بیشتر و استقلال کمتری نسبت به دیگران داشته باشد. آن‎ها تلاش می‎کنند که دیگران را تحت تأثیر قرار بدهند. کمتر پیش می‎آید که مسئولیت پذیر باشند و البته غالباً موفق‎اند.

تک فرزند:

آن‎ها معمولاً به دلیل نداشتن همبازی بین خواهر و برادر، با والدین هستند. غالباً کمال گرا و رقابت جو می‎شوند. تلاش برای موفقیت بسیار دارند. تک فرزند معمولاً با همسالانش دچار مشکل می‎شود. بسیاری از آن‎ها در حین اجتماعی بودن به دلیل کمال گرایی مضطرب هستند.
درست است که فرزند چندم خانواده بودن بر شخصیت افراد تأثیر می‎گذارد، اما عوامل متعددی چون محیط، اطرافیان و رویداد‎های زندگی نیز تأثیر‎گذار است.

 

حمید شمسه بازدید: 1073 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: