پیری و مسائل مربوط به آن

پیری و مسائل مربوط به آن

فکرنکنید پیری به شما ارتباطی ندارد

به شما تلفن بزنیم


مطمئناً جوان ترها با این فکر که این موضوع هیچ ارتباطی به من ندارد، به این مقاله علاقه زیادی نشان نخواهند داد. برای برخی‎ها پیری کمتر نگران کننده است، زیرا قادر به درک پیری نیستند. در حالی که برای دیگران پیری رویدادی غم‎انگیز است. اجازه دهید دو واقعیت را صریح بیان کنم:
1) شما پیر خواهید شد.
2) پیری و سالخوردگی الزاماً غم‎انگیز نیست.
حتی اگر این مطلب هیچ ارتباطی به شما نداشته باشد باز هم می‎تواند به شما کمک کند تا والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‎های خود و سایر افراد سالمندی را که با آن‎ها ارتباط دارید، بهتر درک کنید.

پیری اتفاقی است که برای همه پیش می‎آید. مردم تمام فرهنگ‎ها در سرتاسر تاریخ واقعیت پیری و اجتناب ناپذیری مرگ را پذیرفته‎اند. ارزیابی اولیه از پیری به ما می‎گوید که پیری تجربه‎ای است که ممکن است آن را دوست نداشته باشیم، اما باید آن را قبول کنیم. با توجه به این واقعیت، لازم است برای رسیدن به پاسخ‎های مقابله‎ای که به ما کمک می‏کنند تا از دوره پیری نهایت استفاده را بکنیم، به ارزیابی ثانویه دست بزنیم. باید توجه و تمرکز شما بر مهارت‎هایی باشد که عزت نفس و خود‎کارآمدی را در هنگام پیری حفظ می‎کند. این مهارت‎ها به ویژه در جوامعی که افراد سالمند از داغ ننگ پیری و عدم حمایت رنج می‎برند، حائز اهمیت است.

 

ابوالفضل حفیظی کاشانی بازدید: 954 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: