چهار مرحله‎ی تجربه طلاق

چهار مرحله‎ی تجربه طلاق

فرآیند طلاق از چهار مرحله می‎گذرد

به شما تلفن بزنیم

افراد به طور معمول از آغاز تا پایان فرآیند طلاق از چهار مرحله می‎گذرند:

1. مرحله‎ی قبل از تصمیم‎گیری:

این مرحله زمانی است که در آن احساس نارضایتی طرفین شروع می‎شود، هر دو طرف متوجه می‎شوند که کارها رو به راه نیست، رابطه‎ی زناشویی تنش‌زا است، زن و شوهر مدام با هم دعوا می‌کنند  و یا از یکدیگر دوری می‌جویند یا ممکن است با مشاوره تلفنی تماس بگیرند. به تدریج این امر آشکار می‎شود که رابطه‎ی زناشویی به مشکل برخورده است و لازم است اقدامات سازنده‎ای به عمل آید.

2. مرحله تصمیم گیری:

در این مرحله زوج‎ها تصمیم می‎گیرند که یا از طریق مشاوره، رابطه‎ی زناشویی خود را حفظ کنند یا به مشاجره خود پایان دهند و طلاق بگیرند. این مرحله‎ای دشوار است، زیرا هیچ تصمیمی ساده و خطاناپذیر نیست و هر تصمیمی دردناک و مستلزم تلاش زیاد و سازگاری با شرایط مختلف است. وقتی در نهایت تصمیمی گرفته می‎شود، احساس آرامش به وجود می‎آید، با این حال درباره‎ی آینده نامطمئن و نامعلوم خود نگران هستند.

3. مذاکره و گفتگو:

مذاکرات بین زن و شوهر به طور معمول با کمک درمانگران، وکلا و واسطه‎های خانوادگی صورت می‎گیرد. زوج‎هایی که برای حفظ رابطه‎ی زناشویی‎شان حاضر به انجام مشاوره هستند، معمولاً قراردادی را با درمانگر خود امضا می‎کنند که در آن شرایط درمان ذکر می‎شود. زوج‎هایی هم که تصمیم به طلاق می‎گیرند باید به طور منصفانه و معقول مسئولیت‎های مالی و تربیت بچه‎ها را با هم مقایسه کنند.


4. سازش:

سازش یابی بعد از طلاق کار بسیار دشواری است. احساس خشم، تنهایی و گناه بین افراد موانع عمده‎ای ایجاد می‎کنند. هر کدام از طرفین باید بیاموزند تا با این احساسات به خوبی مقابله کنند و به زندگی خود ادامه دهند و به شیوه‎ای آرام و مدبرانه توافق‎های حاصل شده در مورد تربیت بچه‎ها و مسائل مالی را عملی کنند.

ابوالفضل حفیظی کاشانی بازدید: 827 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: