سردرد‎ها

سردرد‎ها

سردرد میگرنی سردرد تنشی

به شما تلفن بزنیم


بررسی‎ها نشان داده‎اند که 15% مردان و 25% زنان از سردرد‎های فرساینده‎ی دائمی رنج می‎برند. سردرد‎ها عامل میلیون‎ها دلار ضرر مالی و بخش قابل ملاحظه‎ای از مراجعه به مطب‎های پزشکان هستند. دو نوع سردرد بسیار رایج است: سردرهای میگرنی و سردرد‎های تنشی.

سردردهای میگرنی

سردردهای میگرنی با درد شدید کوبنده و زق کننده مشخص می‎شود که در ناحیه‎ی پیشانی یا گیجگاه یا اطراف گوش‎ها یا چشم‎ها احساس می‎شود. میگرن به طور معمول از یک طرف سر شروع می‎شود و أغلب با تهوع همراه است. یک حمله‎ی میگرنی به طور معمول یک تا دو روز طول می‎کشد. عقیده بر این است که سردردهای میگرنی از جریان نامنظم خون شروع شده و با گشادی همراه با التهاب، تورم و درد سرخرگ‎ها ادامه می‎یابد.

سردردهای تنشی

سردردهای تنشی با احساس سختی، فشار یا انقباض در سر مشخص می‎شود. مثل این است که یک گیره یا نوار فلزی به دور سر فرد محکم بسته شده است. سردردهای تنشی ممکن است روز‎ها و هفته‎ها و حتی ماه‎ها به طول انجامد. به طور کلی به نظر می‎رسد که سردردهای تنشی از تنش عضلانی ناشی می‎شود. با این حال برخی پژوهشگران معتقدند که تغییرات جریان خون نیز ممکن است در این نوع سردرد نقش داشته باشد.

درمان سردرد‎ها

توصیه می‎شود افرادی که از سردرد‎های شدید و عود کننده رنج می‎برند، برای درمان اقدامات زیر را انجام دهند:
1. برای بررسی و غربال کردن مسائل عصب شناختی و اختلال معضل گیجگاهی-آرواره‎ای که با کارکرد نادرست استخوان آرواره‎ای ارتباط دارد، با یک پزشک متخصص مشورت کنند.
2. رژیم غذایی خود را به ویژه در مورد سردرد‎های میگرنی کنترل کنند. مصرف کافئین و الکل می‎تواند مشکلات جدی ایجاد کند.
3. تنش‎های زندگی را که ممکن است در سردرد‎هایشان نقش داشته باشند، کنترل کنند.
4. احساس خشم و افسردگی را که ممکن است تسریع کننده یا نتیجه‎ی سردرد باشند، کنترل کنند.
5. برای بالا بردن احساس خود‎کار‎آمدی و کنترل درونی خود، اطلاعاتی درباره‎ی سردرد‎ها به دست آورند.
6. از استفاده‎ی نا به جای دارو‎ها بپرهیزند.
7. بر مهارت خود‎آرام‎سازی تسلط یابند.
تحقیقات نشان داده است که خود‎آرام‎سازی می‎تواند در سردرد‎های میگرنی و تنشی سودمند باشد.
آموزش پسخوراند زیستی (بیوفیدبک) در برخی موارد مفید است، زیرا به افرادی که از سردرد رنج می‎برند کمک می‎کند تا بر حساس ترین نواحی بدن خود متمرکز شوند. در ضمن اگر به شیوه‎ی زندگی خود نگاهی بیندازید بسیار مفید خواهد بود. به طور مثال ببینید تعارضات بین فردی خود را چگونه حل می‎کنید؟ آیا ارزیابی‎تان از مسائل زندگی معقول و منطقی است؟ آیا الگوی رفتاری خاصی بر شما مسلط است؟
اگر‎چه نمی‎شود انتظار داشت که سردرد‎ها به طور کامل درمان شوند، اما اقداماتی که در این جا مطرح شده است، می‎تواند به تسکین درد افراد مبتلا به سردرد کمک کند.

 

حسن طالبی بازدید: 855 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: