از کجا بدانیم که عشق ما جاودانه است؟

از کجا بدانیم که عشق ما جاودانه است؟

هفت نشانه عشق جاودانه

به شما تلفن بزنیم

شاید اگر از افرادی که رمانتیک هستند سؤالی مبنی بر این که چه چیزی برایشان اهمیت بیشتری دارد، پرسیده شود تنها یک پاسخ دهند و آن جاودانگی عشق است. در این مقاله تلاش شده تا نشانه‎هایی از عشق جاودانه را بدانیم.

1. در سکوت با یکدیگر آرامش دارید:

عشق درک دو‎طرفه است، وقتی شما طرف مقابل‎تان را خوب می‎شناسید نیازی نمی‎بینید که حتماً سکوتی که بین شما هست را بشکنید و از این سکوت معذب نمی‎شوید و با پارتنرتان احساس آرامش دارید.

2. وقتی با هم نیستید به طرف مقابل‎تان فکر می‎کنید؟

عشق استراحت نمی‎شناسد. صبح، ظهر، عصر و شب، هر لحظه زمانی است که اگر پارتنر ما کنار ما نیست به او فکر کنیم. اگر در زمان‎هایی که با پارتنر‎تان نیستید همواره به او فکر می‎کنید و احساس خوشایند و دلتنگی نسبت به او دارید، این از نشانه‎های عشق جاودانه است.

3. با همدیگر ارتباط خوبی برقرار می‎کنید:

ارتباط برقرار‎‌کردن زوجین با یکدیگر یکی از نشانه‎های عشق جاودانه است. ارتباط را می‎توان به عاطفی، جسمی، جنسی، اجتماعی، کلامی و غیر‎کلامی تقسیم‎بندی کرد. هر اندازه زوجین ارتباط‎های بهتر و قوی‎تری نسبت به یکدیگر داشته باشند، احساس عشق بیشتری را تجربه می‎کنند. ارتباط صرفاً به صحبت‎های اولیه و پیش پا افتاده گفته نمی‎شود. ارتباط، به گفتگو و مراوده‎ای دو‎طرفه که هر دو طرف از این مسأله لذت می‎برند و همچنین عمق دارد، گفته می‎شود. می‎توان این‎طور در نظر گرفت که رابطه عمیق‎تر همبستگی مثبت با عشق جاودانه دارد.

4.بحث و جدل دارید اما تنش و دعوا ندارید:

شاید هیچ زوجی را نتوان در دنیا پیدا کرد که اختلاف نظر نداشته باشند. همه‎ی افراد با توجه به تفاوت‎های فرهنگی و خانوادگی دارای اختلاف نظر‎هایی با هم هستند و این امری طبیعی است. اگر زوجی هستید که توانایی مدیریت تنش‎ها را دارید و راجع به مسائل بدون ایجاد تنش بحث می‎کنید، احتمالاً عشق شما جاودانه خواهد شد.

5.به بالا‎رفتن و پیشرفت همدیگر کمک می‎کنید:

اگر یکی از دغدغه‎های شما پیشرفت توأمان هر دوی شما در رابطه است، پس این رابطه برای شما مهم است و احتمال جاودانگی عشق وجود دارد. البته منظور این نیست که هر دو نفر موفق باشید، بلکه به معنی تلاش برای بهبود اوضاع روانی، شخصیتی، کاری و اقتصادی است.

6.توجه به مثلث عشق:

زمانی می‎توانیم در نظر بگیریم رابطه موفقی داریم که مثلث عشق را در نظر داشته باشیم. مثلث عشق شامل صمیمیت، شور و اشتیاق نسبت به فرد مقابل و تعهد است. در صورتی که همه‎ی این ارکان‎ عشق وجود داشته باشد، احتمالاً رابطه موفق خواهد بود و آن را به سمت جاودانگی عشق پیش خواهد برد.

 

 

حمید شمسه بازدید: 1352 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: