چگونه در شروع رابطه جذاب باشیم

چگونه در شروع رابطه جذاب باشیم

رازهای جذابیت در شروع یک رابطه را بدانیم

به شما تلفن بزنیم

خیلی از افراد نگران این مسئله هستند که در ارتباط اولیه جذابیت لازم را برای تداوم رابطه ندارند.یا دچار اشتباهاتی می‎شوند که اولین قرار به بدترین نحو ممکن انجام می‎شود. اولین دیدار شاید مهم‎ترین دیدار برای همه افراد باشد- قدم اول ارتباط چنان سهمی در ادامه رابطه دارد و این مسئله باعث شده تا افراد تمام تلاششان را انجام دهند تا شخص جذابی در شروع رابطه باشند.

در مبحث روانشناسی اجتماعی مبحثی وجود داردبه نام اثر تقدم. اثر تقدم به این معنا است که آنچه در ابتدای یک رویداد در ذهنها باوری را شکل می‎دهد تا مدت‎ها می‎تواند آن اثر را حفظ کند. به همین منظور نیاز است که در اولین جلسه رابطه جذاب باشیم تا شروعی برای یک رابطه شیرین داشته باشیم.

در این مقاله کوشش شده است تا مهارت‎ها و ویژگی‎هایی که جذابیت افراد را برای شروع رابطه بیشتر می‎کند بیان شود:

1. داشتن خودآگاهی:

خودآگاهی اولین مهارت زندگی است، افرادی که خودآگاهی بالایی دارند نسبت به نقاط قوت وضعف خود اشراف دارند و این مسئله باعث می‎شود تا ویژگی‎های خود رابه شکل اغراق‎آمیز بیان نکنند. گاها اموری که از جذابیت افراد در نگاه اول کم می‎کند برجسته نشان دادن ویژگی‎های مثبت خود در رابطه است. افرادی که از خودآگاهی بالایی برخوردار هستند در شروع رابطه تعریف درستتری از خود دارند و این مسئله باعث جذابیت آنها می‎شود.

2. رفتار محترمانه بدون نزدیک شدن بیش از حد:

خیلی از افراد تصور می‎کنند اگر در شروع یک رابطه رفتار صمیمی بیش از حد داشته باشند دیگران را جذب خودشان می‎کنند، این تصوری کاملا اشتباه است. افراد با سلایق و شخصیت‎های متنوعی در جامعه هستند، بسیاری از افراد از اینکه دیگران در شروع رابطه رفتار کاملا صمیمانه و نزدیکی بیش از حد داشته باشند می‎ترسند و از این نوع روابط جلوگیری می‎کنند.

چیزی که در شروع یک رابطه جذابیت به افراد می‎دهد رفتار محترمانه آن‎ها در برخورد با دیگران است. این به معنای دور بودن یا به اصطلاح گرفتن شخص نیست، فقط به معنای این است که در شروع رابطه برای دیگری حریم شخصی قائل هستید.

3. گویا صحبت کردن، نه کوتاه ونه طولانی صحبت کردن:

خیلی اهمیت دارد تا در جلسه ابتدایی آشنایی نوع مکالمه و دیالوگ‎هایی که مطرح می‎شود گویا بوده وبتواند محتوای کلام را به فرد مقابل برساند. اما در عین حال از مکالمههای طولانی که منجر به خستگی و کلافگی طرف مقابل می‎شود باید پرهیز کرد. همچنین از مکالمات کوتاه و تک جملهای به طرف مقابل این موضوع را القا می‎کند که این مراوده جذاب نیست. پس اگر می‎خواهیم در اولین جلسه رابطه شخص جذابی باشیم نیاز است که گویا صحبت کنیم ونه مکالمه کوتاه وطولانی.

4. توجه نشان دادن به علایق دیگران:

برای اینکه در جلسه ابتدایی قرارمان فرد جذابی باشیم لازم است فقط به خود توجه نکنیم، افراد گاها از علایقشان در مکالماتشان صحبت می‎کنند و توجه نشان دادن به این علایق و موضوعات باعث می‎شود تا افراد احساس راحت‎تری در رابطه داشته باشند.

5. اجتناب از کوشش برای اثبات خود:

در مبحث خودآگاهی مطرح شد که لازم است افرادویژگی‎های خود را بشناسند و مطرح کنند اما نه به شکل اغراق‎آمیز. زمانی که شخصی بخواهد خودش را به دیگران در جلسه اول به هر شکل و قیمتی اثبات کند بیشتر از ضد تبلیغ استفاده کرده است و احساس منفی را در اطرافیان خود به وجود می‎آورد.

6.داشتن لبخند بر لب و آراستگی ظاهری:

در ابتدای مقاله در مورد اثر تقدم صحبت شد که دیدار اولیه می‎تواند چه تاثیری بر ادامه رابطه‎ها داشته باشد. داشتن آراستگی ظاهری و صورتی که لبخند بر لب دارد به طور خودکار و ناخودآگاه باعث جذب افراد می‎شود. خیلی از اوقات افراد لبخند را با لبخند جواب می‎دهند.

7. عدم یاس و ناامیدی نسبت به زندگی و عشق به آن:

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در اطرافیانتان کسانی حضور داشته باشند که در جلسات حضوری فقط از نداشته‎ها و نیمه خالی لیوان صحبت کنند. شاید در لحظاتی افراد با آنها همراه شوند اما در طولانی مدت باعث فرسودگی و کسلی می‎شود.

قطعا بین افرادی که نگاه مثبتتری نسبت به زندگی دارند و افرادی که همیشه داشته‎های خود را نادیده می‎گیرند و نیمه خالی لیوان را می‎بینند، انتخاب دسته اول خوشایندتر است.

8. داشتن واکنش هیجانی مناسب:

واکنش هیجانی مناسب یعنی استفاده درست از هیجاناتی شامل غم، خشم، شادی و ترس و همچنین استفاده درست از زبان بدن همراه با هیجانات. فرض کنید با فردی در تماس باشید که نسبت به مکالمهتان هیجان خاصی را نشان ندهد و یا نسبت به رویداد خاصی هیجان خیلی شدیدی نشان ندهد، احتمالا ترجیح می‎دهید که ملاقات کمتری با این فرد در جامعه داشته باشید.

9. خوب گوش دادن:

خوب وصحیح گوش دادن یک مهارت برای ارتباط مؤثر است. با تمرین‎های متعدد در روابط و مکالمه‎ها این مهارت به دست می‎آید. در کنار خوب گوش دادن نیاز است تا بازخورد به جملات طرف مقابل انجام گیرد. این بازخورد شامل بازخورد کلامی مثل خلاصه کردن بخشی از گفتار فرد و یا اصواتی مثل اوهوم، خب و... است، و یا بازخوردهای غیرکلامی مانند تکان دادن سر به علامت تایید و نگاه کردن مستقیم به فرد می‎باشد.

برای جذاب بودن در رابطه علاوه بر تمامی مهارت‎هایی که ذکر شد لازم است تا افرادی را برای رابطه انتخاب کنیم که بیشترین شباهت را به ما دارند. زیرا برخلاف تصوری که افراد در مورد جذابیت دارند که انسان‎ها جذب تفاوت‎ها می‎شوند، در شروع یک رابطه و ادامه آن افراد  بالغ و آگاه جذب افرادی می‎شوند که بیشترین شباهت را در علایق و ذهنیات دارند.

در مرکز خدمات مشاوره و روانشناختی مهربپدار برای آغاز یک رابطه عاطفی می‎توان از کمک متخصصین بهره گرفت تا یک رابطه ایمن‎تر وشاداب‎تری تضمین شود.

حمید شمسه بازدید: 1468 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: