هدایت تحصیلی چیست؟ (قسمت اول)

هدایت تحصیلی چیست؟ (قسمت اول)

طراحی مسیر زندگی درست برای دانش‌آموزان

به شما تلفن بزنیم

فرایند هدایت دانش آموزان پایه نهم به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی جهت ادامه تحصیل که از پایه هفتم شروع شده و در پایه نهم به پایان می‌رسد‌.

فرایند هدایت تحصیلی شامل قسمت‌های مختلفی از جمله:

عملکرد تحصیلی دانش آموز در پایه هفتم، هشتم و نهم، آزمون‌های مشاوره ای آنلاین رغبت سنج و توانایی در پایه نهم، نظرات دانش آموز،والدین،دبیران و مشاور آموزشگاه در پایه نهم می باشد.

این قسمت ها در دو فرم نهایی ۶ و ۷ هدایت تحصیلی نمود پیدا می‌کند که در پایان سال نهم لازم است هنگام ثبت نام پایه دهم در پرونده دانش‌آموز باشد.

فرم ۶ هدایت تحصیلی چیست؟

این فرم ۱۰۰ امتیازی شامل ۷ قسمت عملکرد تحصیلی تراز شده به میزان ۳۵ امتیاز، آزمون توانایی به میزان ۱۵ امتیاز، آزمون رغبت سنج به میزان ۱۵ امتیاز، نظر دبیران به میزان ۱۰ امتیاز، نظر دانش آموز به میزان ۱۰ امتیاز، نظر مشاور آموزشگاه به میزان ۱۰ امتیاز و نظر والدین به میزان ۵ امتیاز می باشد.

بخش عملکرد تحصیلی تراز شده در فرم شماره ۶ متاثر از نمرات پایانی پایه هفتم با ضریب یک، پایه هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب  سه می باشد.

سایر قسمت های فرم شماره ۶ مربوط به پایه نهم دانش آموز هست.

در این فرم با توجه به مجموعه امتیاز کسب شده از سقف امتیاز هر یک از بخش‌های فرم شماره ۶ در هر یک از شاخه های رشته‌‌های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، به ترتیب از بیشترین امتیاز به کمترین امتیاز با عدد اولویت بندی می‌شوند.

 

  • نکته بسیار مهم

 

شایان ذکر است امتیازات مربوط به این فرم بر مبنای مقایسه دانش‌آموز با خودش بوده و اطلاعات آن به خودشناسی بهتر دانش آموز از میزان توانمندی، علایق و استعدادهایش در هر یک از شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی کمک می‌کند. لذا با توجه به اینکه عملکرد فرم شماره ۶ هدایت تحصیلی توصیه ای می‌باشد؛ اولویت بندی های ذکر شده در آن صرفا توصیه ای بوده و هیچ گونه الزامی برای ثبت نام در رشته‌ی مدنظر دانش‌آموز ایجاد نمی‌کند.

ادامه دارد :

کلنیک مهر پندار

کلینیک روانشناسی مهرپندار امید بازدید: 1501 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: