سوالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید؟

سوالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید؟

ازدواج با آگاهی کامل تضمین موفقیت در زندگی زناشویی است

به شما تلفن بزنیم

در شروع یک رابطه جدی که به ازدواج ختم می‎شود نکته‎های بسیار مهمی وجود دارد که باید پرسیده شود، اما گاهاٌ به ذهن افراد نمی‎رسد که چه چیزی بپرسند و یا از چه چیز صحبت کنند. بسیاری از افراد در این موقعیت‎ها دستپاچه می‎شوند و حرفی برای گفتن ندارند و یا بعد از ملاقاتی که انجام می‎دهند بسیاری از صحبت‎ها و یا سؤالات یادشان می‎آید. لازم است افرادی که برای ازدواج آماده می‎شوند سؤالاتی را قبل از ازدواج از طرف مقابل خود بپرسند تا با آمادگی و شناخت بیشتر وارد ازدواج شوند.
در مقاله زیر تلاش شده تا با سؤالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید، آشنا شوید.

1. سطح درآمد سالانه:

شاید پرسیدن این سؤال برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد اما باید در نظر گرفت که یکی از شروط زندگی موفق در آینده شفافیت مالی زوجین است. صمیمیت مالی و آگاهی از سطح درآمد می‎تواند تضمین کننده آرامش در زندگی مشترک باشد. بنابراین رودربایستی را در مورد مسائل مالی کنار گذاشته و از شخص مقابل در مورد سطح درآمدش سؤال بپرسید تا در صورتی که تمایل به این ازدواج دارید انتظارات خود را بر پایه توان مالی طرف مقابل هماهنگ کنید.

2. کیفیت رابطه با دوستان:

داشتن تعداد دوستان بسیار زیاد و وقت گذراندن بیش از حد با دوستان که منجر به اتلاف انرژی در زندگی شخص شود می‎تواند به زندگی مشترک آسیب بزند و از طرف دیگر اگر شخص هیچ دوستی نزدیکی نداشته باشد می‎تواند برای فرد معانی متفاوتی داشته باشد، مانند عدم رابطه عاطفی با دیگران، بی‎اعتمادی نسبت به دیگران. بنابراین افرادی مناسب ازدواج هستند که روابط دوستی و عاطفی متعادلی داشته باشند.

3. کیفیت رابطه خانوادگی:

سؤال پرسیدن در مورد کیفیت روابط خانوادگی و بررسی و تحلیل رابطه بین اعضای خانواده می‎تواند جلوه‎ای از رفتارهای آینده اشخاص باشد. وابستگی بیش از حد در مورد اعضای خانواده نشانگر رابطه سخت و منفی در ازدواج خواهد بود. خانواده‎های به شدت وابسته احتمال دارد که در زندگی زناشویی دخالت‎های بیش از حدی داشته باشند و دردسرآفرین شوند. همچنین خانواده‎های کاملاٌ گسسته و از لحاظ حمایت عاطفی ضعیف و سرد هم، پیش زمینه‎ای را فراهم خواهد کرد که در آینده، شخص حمایت‎گر نبوده و خانواده برای او اولویت درجه یک نباشد. روابطی که در خانواده ایجاد می‎شود و دلبستگی در آن وجود دارد و اشخاص علاوه بر این که از لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک هستند اما حریم خصوصی و شخصی خود را نیز دارند، تضمین کننده یک رابطه عاطفی سازگارانه در آینده است.

4. چه اهدافی برای آینده دارد؟

مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در زندگی افراد می‎تواند به اشخاص کمک کند دریابند که تا چه حد جهان بینی مادی واجتماعی نزدیکی به همدیگر دارند. و در نظر گرفتن این موضوع که این اهداف تا چه میزان با پتانسیل‎های اشخاص نزدیک است و واقع بینانه است. ورود گنگ و مبهم به یک زندگی زناشویی و تفاوت اهداف در مسیر زندگی می‎تواند منجر به احساس سرخوردگی شود.

5. سؤال پرسیدن در مورد کار و نحوه خرج کردن:

در صورتی که شما خانم هستید و شاغل، این یکی از مهم‎ترین سؤالاتی است که باید پرسید. این که آیا شخصی که قصد ازدواج با او را دارید، موافق کار کردن شما هست یا خیر؟ و اگر موافق کار کردن شما هست آیا شما هم در هزینه‎های زندگی باید مشارکت کنید و یا خیر؟ همچنین اگر به عنوان یک مرد قصد ازدواج دارید پرسش در مورد کار و نحوه هزینه‎ها می‎تواند به تصمیم گیری شما برای ازدواج کمک کند.

6. عقاید مذهبی:

پرسیدن در مورد اعتقادات مذهبی و گرایشات و أعمال مذهبی شخص و نزدیک بودن عقاید و رفتار‎ها به شما کمک می‎کند تا در انتخاب برای ازدواج، تصمیم گیری منطقی تری داشته باشید.

7. عقاید سیاسی:

شاید برای بسیاری از افراد تصور این که عقاید سیاسی اهمیت داشته باشد تا حدی غیر‎قابل درک باشد، اما زمانی که بحث زندگی مشترک و همزیستی تا پایان عمر می‎شود، دانستن عقاید سیاسی طرف مقابل اهمیت دوچندانی پیدا می‎کند، چرا که تفاوت عقاید سیاسی شدید منجر به فرسودگی زناشویی می‎شود.

8. تقسیم وظایف:

گاهاٌ افراد تصور می‎کنند که پرسیدن در مورد تقسیم وظایف سؤال پیش پا افتاده‎ای است. اما باید در نظر گرفت که بسیاری از اختلافات بر سر مسائل ناچیز و پیش پا افتاده شکل می‎گیرد. پس چه بهتر که جنگ اول به از صلح آخر. پرسیدن و آگاهی داشتن در مورد مسائل به ظاهر کوچک، زندگی زناشویی را در برابر جر‎و‎بحث‎های پیش پا افتاده بیمه می‎کند.

9. پرسیدن در مورد حجاب و پوشش:

افرادی که ازدواج‎هایی به شکل سنتی انجام می‎دهند لازم است اطلاعات ریز‎تر و جزئی تری از مسائل زندگی را بدانند. مانند عقیده فرد در مورد حجاب و پوشش طرف مقابل. ازدواج‎های غیر‎سنتی به دلیل ارتباط‎های طولانی مدت ‎تر منجر به داشتن اطلاعات بیشتری نسبت به فرد مقابل در مورد حجاب و پوشش و علاقه‎های فرد می‎شود.

10. پرسیدن سؤال در مورد محدودیت‎ها برای طرف مقابل:

پرسیدن این سؤال که آیا فرد مورد نظر زندگی‎تان محدودیت‎هایی در زمینه مالی، خانواده، دوستان، اجتماعی و فرهنگی برای شما در نظر دارد و یا خیر می‎تواند به تصمیم گیری برای ازدواج کمک کند.

11. زمانی که استرس و مشغله ذهنی دارید چگونه می‎شود به شما کمک کرد؟

أغلب افراد در زمان‎های بحران، هیجانی رفتار کرده و مهارت حل مسأله ندارند، علاوه بر آن در زمان‎هایی که تحت فشار قرار می‎گیرند توانایی ارتباط مناسب را ندارند. دانستن این که افراد در زمان بحران چگونه رفتار می‎کنند و چطور می‎توان به آن‎ها کمک کرد منجر به ارتباط مؤثر و روابط بین فردی سازگارانه در زندگی زناشویی خواهد شد.

12. پرسش در مورد روابط زناشویی و جنسی:

ورود کامل به این مسأله برای به دست آوردن این اطلاعات نیاز نیست، صرف دانستن این که تمایلات شخص چگونه است و از لحاظ جنسی چه ویژگی‎هایی دارد، کافی است.

13. تصمیم برای بچه دار شدن:

در حال حاضر افرادی هستند که به دلایل شرایط سخت اجتماعی تمایلی برای بچه دار شدن ندارند، آگاهی نسبت به این مسأله می‎تواند در تصمیم گیری برای ازدواج کمک کند.

14. تقسیم دارایی:

پرسش در مورد دیدگاه طرف مقابل بابت تقسیم دارایی‎ای که در آینده و یا حال حاضر به وجود می‎آید. تعارفات را کنار بگذارید و از شخص قبل از ازدواج (چه مرد و چه زن) در مورد تقسیم دارایی بپرسید.

ازدواج با آگاهی کامل تضمین موفقیت در زندگی زناشویی است. با تمام این سؤالات و تفاسیر لازم است تا برای شناخت هر چه بهتر یکدیگر نزد روانشناس و به مراکز روانشناسی رفته و در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به کمک متخصصین در این زمینه آگاهی بهتری نسبت به همدیگر پیدا کنید.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مهرپندار با وجود داشتن متخصصین زبده در زمینه مشاوره پیش از ازدواج و خانواده می‎تواند یاریگر شما در آینده و سلامت روان زندگی‎تان باشد.

 

 

 

 

حمید شمسه بازدید: 1025 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: