چه چیزی مردم را به تغییر وا می‎دارد؟

چه چیزی مردم را به تغییر وا می‎دارد؟

سه عامل تغییر

به شما تلفن بزنیم

سه چیز مردم را وا می‎دارد که بخواهند تغییر کنند: یکی این که به حد کافی صدمه دیده باشند. آن‎ها تا وقتی تصمیم بگیرند که دیگر کافی است، مدت‎ها سر خود را به دیوار کوبیده‎اند. آن‎ها بدون آن که در مقابل کالایی تحویل بگیرند، آن قدر طولانی درون یک دستگاه تحویل کالا پول ریخته‎اند که در نهایت حاضرند این بازی را متوقف کنند یا به سراغ یک دستگاه دیگر بروند. میگرن آزارشان می‎دهد. زخم معده‎شان خونریزی می‎کند. الکلی هستند. به آخر خط رسیده‎اند. برای داشتن تسکین و آرامش التماس می‎کنند. آن‎ها نمی‎خواهند تغییر کنند.
چیز دیگری که باعث می‎شود مردم بخواهند تغییر کنند نوعی ناامیدی است که آهسته پیش می‎رود و بیزاری یا ملال یا خستگی نام دارد. این حال و روز کسی است که صرفاً گذران عمر می‎کند و مدام می‎گوید: "خب که چی؟" تا زمانی که عاقبت به آن "خب که چی؟" بزرگ و نهایی می‎رسد. او حالا آماده تغییر است.
سومین چیزی که باعث می‎شود مردم بخواهند تغییر کنند، این کشف ناگهانی است که "آن‎ها می‎توانند".
بسیاری از افرادی که هیچ تمایل خاصی به تغییر از خود نشان نداده‎اند، ممکن است از طریق یک سخنرانی یا گفتگو با دیگران به کشف "من می‎توانم" برسند. این آگاهی، هیجان داشتن امکانات جدیدی را در آن‎ها به وجود می‎آورد که منجر به تحقیق بیشتر و تمایل رو به رشد برای تغییر می‎‎گردد.
دانش مؤثر در مورد ویژگی‎های شخصیتی این امکان را به فرد می‎دهد که مرز‎های جدید و هیجان انگیزی از زندگی را کشف کند، میلی که همواره وجود داشته ولی زیر بار سنگین "خوب نبودن" به خاک سپرده شده است.

 

 

ابولفضل حفیظی بازدید: 872 تاریخ: آدرس وب

بزودی با شما تماس می‌گیریم

دیدگاه خود را بیان بفرمائید

  • هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
قالب:
جنسیت: